קטע מהעבודה

רבות נכתב על הזכות להיות הורה. זכות המבוססת על אוטונומיית הרצון, המכבדת, בין היתר, את בחירת הפרט להקים תא משפחתי.

עד קצות העולם נוסעים בני-אדם כדי להביא ילד שיאיר אתביתם וחייהם, מוכנים לסכן את נפשם, להפקיד ממונם, לעבור לעתים על חוקי-ארץ. כל זה כדי להשיג את מה שעתיד להיות היקר להם מכל, מרכז-עולמם וציר-חייהם. יש להדגיש, כי הזכות להורות נפרדת היא מהזכות לפריון ומהזכות להתייחדות ברם, מימוש זכות ההורות מתקיימת אך ורק לאחר מימוש זכויות אלה ולאור זאת, בל נתעלם מזכויות אלה בסמינריון זה.

ללא ספק, ההתפתחות הטכנולוגית של ההפריות, לה אנו עדים, תורמת לסמינריון זה, שכן נראה כי התקדמות רפואית-מדעית זו מתערבת ביכולתם של בני זוג להתערב בתהליך הרבייה, הנעשה באמצעים החדישים, התפתחות טכנולוגית זו, משפיעה עליהם והיכולת לעצורה גוברת.

פרשת נחמני מתחילת שנות התשעים, העלתה, בין השאר את סוגיית הזכות להיות הורה, לראש סדר היום הציבורי-משפטי. דומה כי אין מאמר או מחקר בתחום זה אשר אינו מתייחס בדרך זו או אחרת לעיסוק בפרשה וההשלכות המשפטיות והחברתיות הנובעות ממנה. אשר על כן, זהו פסק הדין המנחה בסמינריון זה.

לאורך הסמינריון אנסה לטעון כי הזכות להורות איננה זכות מוחלטת, ואבחן את הטענה לפיה קיימת סימטריה בין הזכות החיובית- הזכות להיות הורה לבין הזכות הנגטיבית- הזכות לא להיות הורה, לאורך הפסיקה והספרות בת ימנו. זאת ועוד, אבחן את התחרות המורכבת בין הזכות להורות לבין הזכות לאי הורות ואנסה להכריע ביניהן.


תוכן עניינים

מבוא. 1

פרק א: הכרה בזכות להורות. 3

פרק ב: הזכות להורות במשפט העברי 5

פרק ג: השוויון בזכות להורות. 6

פרק ד: התערבות המדינה. 12

פרק ה: הזכות ההורות לאסירים-משפט השוואתי 14

פרק ו: אסיר בטחוני-יגאל עמיר. 20

פרק ז: סיכום ומסקנות. 23

ביבליוגרפיה. 24

פרטים נוספים

סמינריון הזכות להיות הורה

מק"ט

880244

מספר עמודים

28

מספר מילים

8540

מספר מקורות בעברית

10

מספר מקורות באנגלית

4

מחיר (כולל מע"מ)

349 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444